STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або
програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти
після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних
навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
STEM (S - science, T - technology – Е-engineering –
М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в
освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology),
технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в
освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий
компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні
творчих, мистецьких дисциплін.
Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки
музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних
творів.
Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція
технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на
планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в
галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії,
про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і
високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо
будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.
Постає питання - як підготувати таких фахівців?
Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб
розширення свідомості і зміни реальності.
У STEM-освіті активно розвивається креативний
напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн,
архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване
виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез
науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно
думати, як виховати кращих представників майбутнього.
На думку американських вчених спроба активізувати
освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може
призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності.
У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує
проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів,
але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню
креативності учнів. Так званий «індекс креативності».
Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих
технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія,
Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.
Значних економічних успіхів добився Сінгапур.
Сінгапурська система освіти незмінно перспективна. Прийняттям двомовності з
англійською мовою (в доповнення до рідної мови), зосередженістю на науці,
технології, інженерії та математиці (STEM) - Сінгапур передбачив багато з ключових
стратегій в галузі освіти, прийнятих сучасними політиками. Ще в 2002 році була
запущена ініціатива «Перетворення Сінгапуру», націлена на перетворення цього
міста-держави на світовий центр креативності, інновацій та дизайну. Уряд
Сінгапуру реформує систему освіти так, щоб стимулювати креативні якості молоді.
Один із шляхів цього - впровадження молодих, по-новому мислячих талановитих
людей в різні державні структури, відповідальні за економічну політику.
Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни,
зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними
залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50
млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших
професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної
роботи, експериментування та критичного мислення.
Немає коментарів:
Дописати коментар